2012. december 20., csütörtök

Peggy Porschen londoni tortás boltjában jártam





Láthatjátok mennyire örültem! :) Esküszöm majdnem elkezdtem sírni amikor megérkeztünk az üzlethez. Nagyon régi vágyam és álmom volt, hogy eljussak Peggy Porschen boltjába, Londonba! Mivel júliusban Angliába költöztem, már amúgy is ideje volt ellátogatni Londonba... :)
Peggy-ről annyit, hogy emlékszem még tavaly csak bámultam a honlapját és a facebook oldalát és csodáltam, hogy mennyire elegáns és kifinomult ízlésvilága van ennek a hölgynek. A tortái nagyon feminim jellegűek és az üzlet berendezéséből is árad az elegancia. Olyan világos, vidám és letisztult minden odabent! Látszik, hogy pontról-pontra minden el lett tervezve. De még a legapróbb részlet is!
A lényeg, hogy miközben még tavaly olvasgattam Peggy-ről és ámuldoztam a torták és az üzlet láttán, nagyon jól tudtam, hogy el fogok jutni ide! Végre sikerült! Óriási élmény volt a számomra!

Szóval ahogy írtam az imént, elég sokat olvasgattam Peggy munkásságáról. Interjúkat is néztem (van pár a youtube-on is). Szóval elég sok mindent tudok a róla és arról, hogy hogyan kezdte a tortás karrierjét, hogyan kezdte el kialakítani a saját stílusát, majd a tapasztalatairól könyveket írt. Amit érdekesnek találok, hogy csakis kizárólag elegáns tortákat készítenek. Tehát semmi formatorta, semmi extrém dolog. Csakis a légiesen könnyed, virágos, bájos, leginkább nőies torták jöhetnek szóba.  

Itt a honlap, nézzetek szét:

Az üzlet maga nagyon picike! :) Egy nagyobb asztal van, ami 8 személyes és 3 pici kör asztal, amik mellé 2-2 ember tud leülni. Ennyi. Bavallom nagyobbnak gondoltam, de így is elvarázsolt a hely. Sosem fogom elfelejteni ahogy csak üldögéltem ott és szinte centiről-centire átpáztáztam a szememmel mindent. És közben persze rengeteget fényképeztem. :) És kivételesen itt szabad fényképezni! Amikor már ötödször keltem fel a székemből, hogy kattintsak pár képet, már magamon is mosolyogtam. :)

Ettem ám tortát is, ha már ott voltam. Valljuk be, nem olcsó üzletről van szó... De ez már a hírnévből adódik. Egy szelet torta 4,5 Font (kb 1500 Ft), egy cupcake pedig 3,5 Font (kb 1200Ft). Egy 16 szeletes torta pedig 75 Font (kb 27.000 Ft). És ez csak egy natúr torta (mintha mondjuk otthon rendelnél egy csokitortát), semmi extra díszítéssel. (Képzelem mennyi lehet egy esküvői torta...) És Angliához híven a torta íz választék elég szegényes, de azt gondolom ez még így is több, mint elég az angoloknak. :) A legtöbben csokis, vagy vajkrémes (nem vicc, vaj, cukor meg egy kis vanília kivonat) tortát esznek és slussz...

Szóval Peggy-nél a választék a következő:

 1.) Victoria sponge cake (ami vaj és cukor töltelékből áll, benne vanília rúd kikapart belseje, és erre öntenek némi lekvárt)
2.) Epres-pezsgős torta (na ezt nem hiszem, hogy a vérbeli angolok közül az ínyenceken kívül sokan bevállalnák)
3.) Étcsokis trüffeltorta (ilyet ettem, nagyon finom volt)
4.) Citromos-passiógyümölcsös torta... (nahát ez aztán baromi távol áll az angol ízléstől szerintem)

Éééés ennyi. :)

Ha legközelebb megyek, akkor az epres-pezsgős tortát veszem célba, de elsőre muszáj volt megkóstolnom a csokitortát, mert tudni akartam mit is jelent egy igazi jó csokitorta Peggy szerint és nem csalódtam! ;)

Már két napja írom ezt a bejegyzést. Egyszerűen vagy túl fáradt voltam, vagy időm nem volt. Szóval annyit akarok ebből kihozni, hogy időközben ma megkaptam az "angol családomtól" a karácsonyi ajándékokat, mivel holnap már utazom haza! :) Na és mit kaptam???? :) Nagyon odafigyelnek rám, irtóra örültem mindennek! :) Peggy Porschen legújabb könyvét kaptam többek közt! :) (Pedig egy szó nem esett arról, hogy én most épp róla írogatok bejegyzést a blogba. Miután átadták a csomagomat és kibontottam, utána mondtam meg.) És még... Egy dupla tapadásmentes macaron sütőformát, hozzá egy könyvet a macaronokról. Amikor megérkeztem még nyáron, az első napokban ettünk macaront. Beszélgettünk róla és szóba hoztam, hogy én már próbálkoztam az elkészítésükkel, de nekem egyszerűen nem megy. Emlékeztek rá és most íme... Lehet gyártani a macaronokat, most már nincs menekvés... :) És még mit kaptam... :) Szuperfullos testápolási csomagot. Mézeskalács és csoki illatú tusfürdő és vanília illatú testápoló! :) Hááát, tudják, hogy nekem ez a mindenem. Az édességek és a torták. :) Telibetrafáltak az ajándékokkal, iszonyatosan örülök mindennek. És annak is, hogy ilyen figyelmesek és tudják mit szeretek. Egy képet gyorsan mutatok az ajándékokról, aztán utána rengeteg képet láthattok Peggy boltjáról. A képekre kattintva nagyobban is megnézhetitek őket! :)

Holnap utazom haza... Utálok repülni, gondoljatok rám, hogy kibírjam! :)

Nudleee




























9 megjegyzés:

teller-cake írta...

Gratulálok a szuper ajándékhoz és az élményhez! És jó utat hazafele...:)

tejszínhab írta...

Helyes kis bolt, megmondom őszintén cukrászboltban én itt pesten a sugar-ben voltam csak, és nem vágódtam hanyatt tőle! De ez a karácsonyi Peggy-s világ tetszik! Igazán aranyos a fenyőfa a cukordíszekkel :)

Csilla írta...

Igen, látjuk, hogy mennyire örültél. :))) Csodás- érdekes kis bolt! Érezd jól magad itthon! Békés, Boldog Karácsonyt! :)

Nudleee írta...

Köszönöm szépen, épségben hazaértem! Juj nagyon örültem mindennek! Ha visszamentem, ki is próbálom a macaron sütőformát és Peggy könyvében is sok izgalmas recept van ami kipróbálásra vár!! :)
Nektek is nagyon boldog karácsonyt kívánok! :)

Betka írta...

Szuper élmények és fantasztikus ajándékok!! XD
Örülök, hogy épségben itthon vagy!

Békés, boldog karácsonyt kívánok Neked! :)

Juli írta...

Szia! A blogon keresztul kedvesnek tunsz. Sajnalom, hogy nem valaszoltal a levemre. Ugy tunik, minden magyar lany egyforma...szomoru. Az uzlet viszont gyonyoru, erdemes volt lefotozni!

Nudleee írta...

Kedves Juli! :)

Volt végre időm utánanézni, hogy milyen levélre nem válaszoltam, ami miatt ezt írtad. Egyáltalán nem ismersz, szóval nem is tudom hogy lehet így megítélni valakit. Egyébként sem tudom mit értesz az alatt, hogy "minden magyar lány egyforma"...

Jelentem sem az e-mail fiókomban, sem a blogom facebook oldalon nem találtam levelet "Juli" nevű hölgytől, szóval nem is tudtam volna mire válaszolni! Egyébként is hosszú idő után az elmúlt 2 hetet végre a családommal tölthettem, szóval még ha nem is válaszoltam volna valamilyen levélre, akkor sem kellene megvetni...
Ha gondolod küldd el újra a leveledet. Ez az e-mail címem: nudleee@gmail.com.

Minden jót,
Nudleee

Szofi írta...

Tegnap voltam en is Peggynel,ultracuki a bolt:) en 2 cupcake-et kostoltam,naaagyon finik voltak :)

Nudleee írta...

De jó! :) Örülök neki, hogy sikerült neked is ellátogatni a boltocskába! :) Magával ragadó, ugye? :D Biztos el fogok még látogatni oda, ha lesz alkalmam!

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner